Så hjälper vi till.

Igår tittade jag och Mamma på ett program som handlade om utsatta barn, mest flickor eftersom dem är mer utsatta än pojkar.
Vi såg på tv där barn som var magra och barn som var fast spända i sängen för ingen kunde ta hand om barnet så mammorna bestämde sej att lämna barnet fast bunden i en säng och sedan dog barnet av hunger. Vi såg flickor i 10-13 års åldern som hade fått sälja sin egna kropp till folk för att familjen ska kunna köpa mat, och oftast så blev flickorna utnyttjade av den äldre killen som köpte flickan och hade sex, och flickorna hade inget val. Jag menar tänk flickor som blir gravida när dem är 11 år!!!!
Det är sjukt.
Men även om allt verkade så hemskt så kunde jag och min familj göra skillnad.
Vi är redan fadder till flickofonden och där ger vi 100kr i månaden men vi bestämde att vi skulle vara med i denna fonden. Dem
 pengar som vi skänker är 300kr i månaden och med dem pengarna som bygger dem byar där barnen ska bo tryggt och gå i skolan, leka på gården och få mat varje dag,
för alla barn ska kunna känna sej trygga. Inget barn ska behöva att vara ensam och utsättas för sånna grymma saker vid så tidig ålder.

och ni kan också hjälpa till.
Dessa barn behöver 300kr mer än oss.

Tillsammans så är vi starka och vi kan göra stor skillnad.
KRAM❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget och gör mej glad!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress, bara jag som ser, hihi: (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida? tell me:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0